zaterdag 25 november 2017

Planten-onderonsje.

Het was afgelopen week geen weer om veel buiten te zijn. Het was echt herfst: veel regen en wind. Ik heb in de tuin al een paar keer de terrassen blad-vrij gemaakt maar er ligt weer een hele berg, vooral voor de schuurdeur. Veel zal er nu niet meer bijkomen want de bomen zijn hier al zo goed als kaal.
Nu er buiten weinig groen is, heb ik binnen de planten maar weer eens aandacht gegeven.


Er is een nieuwkomer: de Monstera, ofwel de gatenplant. Ik weet niet beter of mijn moeder heeft hem altijd in huis gehad, hij leunde tegen de muur om niet om te vallen en groeide op een gegeven moment langs het plafond verder. Uiteindelijk heeft mijn moeder hem een tijdje geleden weggedaan, net voordat ie weer populair werd.
Die van mij is nog heel bescheiden van formaat. Ik ben benieuwd of de Monstera het zo lang bij mij uithoudt dat ie het plafond haalt.


De Calathea heeft het momenteel zwaar. Ze stond lekker op een kruk naast het raam, licht maar geen direct zonlicht, en had het prima naar haar zin totdat de verwarming aan ging. Ze stond namelijk ook tegen de verwarmingsbuizen en het werd haar daar te warm onder de voeten, ze werd helemaal bleek. Ik heb haar een nieuw plekje gegeven op de kastjeskast en daar is ze nu aan het bekomen.


 

Wel gezellig al dat groen in huis. In mijn eerste interieur was er ook volop groen in huis maar daarna is het jaren uit het interieur verdwenen.

1985
Nu is het groen dus weer terug. De kastjeskast is een plantenkast geworden want al mijn planten hebben zich daar verzameld. Ze staan daar nu gezellig bij elkaar, het is handig voor het water geven en het ziet er leuk uit. Heel lang zal hun onderonsje niet duren want kerst komt steeds dichter bij en dan zal de kastjeskast met planten ruimte moeten maken voor kerstgroen.




2 opmerkingen:

  1. Ja leuk hè de revival van alle "oude kamerplanten". Kan straks mijn oude plantengidsen weer te tevoorschijn halen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie wat bewaart... Ik heb ze niet meer, (te hard) opgeruimd.

      Verwijderen