vrijdag 3 november 2017

Kleedkeuze.

Het kleed is terug!



Nu het kouder wordt (het is alweer november!) merkte ik dat het 's avonds kouder werd aan mijn voeten. Ook Mix merkte het want zij verliet 's avonds steeds vaker haar vachtje in de kamer om op haar dikke kussen in het ateliertje te gaan liggen.
Ik had de laatste tijd al nagedacht over een kleed. Leg ik het vintage tapijt weer terug of zou een kleiner kleed ruimtelijker werken, of misschien een rond kleed, of een koeienvel....? En dan de kleur? Licht of juist donker? Mogelijkheden genoeg.
Op Pinterest zie ik genoeg leuke kleden. Ik zou er zelf een kunnen haken van Zpagetti-garen bijvoorbeeld. Dat heb ik een paar jaar geleden ook gedaan. In mijn slaapkamer ligt een klein wit exemplaar en ik heb er nog een liggen die al een jaar wacht om afgemaakt te worden. Ik heb ook een kruk bekleed met een kleedje van Zpagetti.


Uiteindelijk heb ik de meest budgetvriendelijke optie uitgeprobeerd: het vintage kleed neerleggen. Ik was bang dat het kleed te groot zou zijn en het te vol zou worden in de zithoek met de huidige opstelling maar niets is minder waar. Het oogt knus en gezellig. Mix maakt er meteen dankbaar gebruik, zij keurt het goed en ligt 's avonds weer gezellig aan mijn voeten in de kamer.
Het kleed had ik in het voorjaar schoon gemaakt met een tapijtpoeder dat je erop strooit en na een poosje weer opzuigt. Het was er lekker fris door gaan ruiken maar echt schoon was het niet geworden. Op advies van mijn moeder heb ik het nu met water en azijn schoongemaakt. Het was mooi weer dus ik heb het buiten gedaan en daarna op de droogmolen laten drogen. Met resultaat! Het kleed ruikt niet alleen fris maar ziet er ook weer fris uit! (Goede tip, mam!)
Ik heb het kleed nu vrij gelegd zodat de bank er niet opstaat en je de vloer nog ziet. Dat werkt in een kleine ruimte beter terwijl in een grote ruimte het juist beter is de bank op het kleed te zetten.



Tafeltje en kruk erop, plantjes, kaarsen en bloemen erbij en ik ben klaar voor een cosy herfst en winter.



1 opmerking:

  1. Gezellig Janny,leuk hè om met zpagettigaren te werken. Ik heb er ook een poef en yogakussen mee opgeknapt. Succes gegarandeerd.

    BeantwoordenVerwijderen