vrijdag 5 mei 2017

Zeg het met bloemen.

Ik ben gek op bloemen, in huis en tuin. Er staan altijd bloemen in huis, het hele jaar door. 's Winters koop ik ze, 's zomers pluk ik ze (in eigen tuin) en soms krijg ik ze. Een echte voorkeur heb ik niet, die verandert met het jaar mee. Het begin van het jaar begint met winters witte tulpen, rond pasen ben ik gek op een bonte bos tulpen, ik verheug me al op de pioenrozen die binnenkort komen, daarna volgen  's zomerse veldboeketten, dahlia's in de nazomer en in oktober de bolchrysanten. En dan heb ik nog geen bloeiende takken genoemd zoals de magnolia in het voorjaar en de bessen- en bottel-takken in het najaar.

Ik geniet van de kleuren, de vormen en ze inspireren me enorm. Er zijn zo veel verschillende manieren om binnen van verse bloemen te genieten.




Je hebt natuurlijk het gebonden boeket, gemaakt door de bloemist. Niets meer aan doen, slechts schuin afsnijden en in een mooie vaas zetten. 



Een heel ander gezicht is het als je een bos tulpen nonchalant in een vaas zet.


Een enkele bloem in een klein vaasje kan al zo mooi zijn. Met zo'n houten hart er achter krijgt het nog meer betekenis.



Gek ben ik op verschillende "losse" bloemen bij elkaar, soms ieder in hun eigen vaasje maar deze kreeg ik van een vriendin: losse bloemen mÊt een stuk kurk waar wijnkurken uit gehaald zijn. De bloemen steek je door de ontstane gaten van het stuk kurk zodat iedere bloem haar eigen plekje heeft maar ze toch gezellig samen in een vaas staan!

Wie kent die reclame-slogan nog?
Al even geleden maar het geldt nog steeds:

Bloemen houden van mensen!
Haal ze in huis!

3 opmerkingen: