donderdag 27 april 2017

Tulpenkoningin van Jans' tuin.

Koningsdag is weer voorbij, de vlag is weer binnen gehaald en mijn oranje sjaal is weer opgeborgen. Oranje is favoriet op een aantal dagen en feestjes per jaar maar verder kom je de kleur oranje in Jans' huis en tuin niet tegen. Hoewel..: er staat een nieuwe tulp in de tuin die een heel klein beetje oranje laat zien, namelijk "Tulipa Groenland". Deze tulp kleurt van groen naar rose maar lijkt binnenin van rose naar oranje te kleuren. Ze steekt met haar 55 cm mooi boven de geraniums uit die ook al volop in de knop zitten. Het is nog spannend of ze goed bij elkaar zullen kleuren.



Naast Tulipa Groenland staan er nog meer tulpen in de tuin te pronken. Bij het vijvertje staat de rose "Tulipa Candy Prince". Deze ietwat stijve tulpen stonden eerst netjes in rijtjes rondom het vijvertje maar na wat rommelen tussen de planten, staan ze nu wat speelser verspreid. Eerst stonden hier wit-bloeiende Engels-Gras-plantjes bij maar helaas heeft Mix deze allemaal uit de tuin gehaald. Deze plantjes zorgden voor tegenwicht bij de stijve tulpen. Ik ben bang dat Mix nieuw Engels gras er weer uit zal halen dus ik ben nog op zoek naar laag wit bloeiende bolletjes of plantjes om tussen de tulpen te planten en het weer nog wat speelser te maken.



Maar koningin der tulpen in de tuin is toch wel Tulipa Black Parrot. Ze moeten nog tot volledige bloei komen maar ik heb hoge verwachtingen. Zij staan bij de Helleborus Oriƫntalis en die twee kleuren prachtig bij elkaar. Al eerder had ik er twee andere tulpen bij geplant maar die waren toch anders van kleur dan ik had verwacht en kleurden juist helemaal niet bij de Helleborus. Drie keer is scheepsrecht want nu heb ik de goede kleur gevonden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten