zondag 14 mei 2017

Mix en match met Ikea.

Er zijn een paar winkels waar ik zelden of nooit zonder aankoop naar buiten kom. Ikea is daar één van.
Ook deze keer had ik niet echt iets nodig maar ik vind het leuk om te kijken welke nieuwe producten ze hebben en wat er veranderd is in de showroom. Ikea stimuleert het "out-of-the-box-denken". Ze laat zien hoe je hun spullen op meerdere manieren en in verschillende interieurs kunt gebruiken. En als het Ikea zelf niet is dan zijn er, op bijvoorbeeld Pinterest, vele voorbeelden van zogenaamde ikea-hacks te vinden: oneindig veel ideeën om toe te passen met en op Ikea-producten. Google maar eens "Ikeahack" en er komt van alles tevoorschijn.

Het zal je niet verrassen dat ik het een en ander van Ikea in huis heb. Ik mix en match graag en zo vind je hier in elke ruimte wel iets terug van het Zweedse woonwarenhuis.

Opstapje als nachtkastje
Opbergton als wasmand en
locker als badkamerkastje
Plantenhanger als fruitmand

Ik heb zelfs mijn eigen Ikeahack: mijn kledingkast is samengesteld uit verschillende onderdelen van het Pax-systeem, een bureaublad, steigerbuis en gordijnen. Geen pronkstuk om op internet te zetten overigens maar het voldoet al zal het ooit nog eens vervangen worden.

Ook deze keer is het niet gelukt met lege handen naar buiten te komen. Ik heb Mix verwend met een lekker kleedje om op te liggen en mezelf met een bijzettafeltje. Het heeft een los dienblad en is net iets hoger dan de krukjes die ik als bijzettafeltje gebruik, net te hoog voor Mix' nieuwsgierige snuit. En behalve binnen is het ook een handig tafeltje om buiten erbij te zetten. Hier hoeft niets aan gehackt te worden. Het is goed zoals het is!

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten