zondag 16 april 2017

Het is weer Pasen!

Na een paar weken vol hoesten, proesten en weinig energie is het dan ineens alweer Pasen. Gelukkig heb ik de tuinklusjes niet uitgesteld en meteen aangepakt waardoor de tuin er fris bij ligt: witte tuinmuren, gemaaid gazonnetje waardoor de bloeiers extra tot hun recht komen.
Jammer genoeg is het weer nu niet lekker genoeg om in de tuin te brunchen maar binnen is het ook gezellig. De lentebloemen staan in de vazen, de magnoliatak heeft een paar eieren als versiering en aan tafel staat een nieuwe stoel.

  


Na veel wikken en wegen besloot ik een witte stoel, die ik al een tijd op het oog had, te gaan halen. Wel een eindje rijden maar dan kon ik hem nog eens goed bekijken qua uiterlijk en zitcomfort. Toen ik hem in de winkel goed bekeek, zat hij heerlijk maar bleek ik de achterkant niet mooi te vinden en tja... daar kijk ik juist steeds tegen aan. Zonder stoel en enigszins teleurgesteld keerde ik huiswaarts. Deze stoel kon ik uit mijn hoofd zetten en zo kwam er meteen ruimte voor een nieuwe stoel. In mijn mailbox kwam een stoel voorbij die leek op een exemplaar dat ik al eerder in huis had gehaald. Die stoel stond prachtig bij mijn tafel maar bleek niet goed te zitten en is teruggebracht naar de winkel. Ik heb nu de neiging te denken dat alle stoelen die ook maar enigszins op deze  stoel lijken, niet lekker zitten maar dat is natuurlijk onzin. Ik ben deze stoel dus toch maar eens gaan uitproberen in de winkel (die vlakbij is!) en wat bleek: hij zit prima! En nu staat hij aan mijn  paastafel naast de zwarte kuipstoel; niet wit maar een rotan kuip met zwarte poten. Naar een witte stoel zoek ik verder.



 Fijne Pasen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten