vrijdag 27 januari 2017

Wintertuin.

Heerlijk dat vriezende weer met het zonnetje erbij. Nu het nieuwe jaar is begonnen, kijk ik weer vooruit naar het voorjaar. De eerste tekenen zijn al zichtbaar! De kerstroos deed haar naam eer aan en bloeide al met kerst maar ook nu bloeit ze prachtig met haar sneeuwwitte bloemen.


Ik zie al topjes van hyacinten komen en ook de sprietjes van sneeuwklokjes en blauwe, witte en roze druifjes. Het groen van Mix' nieuwe grasveldje schemert door de restjes sneeuw heen. Binnenkort begin ik met de eerste klusjes. Eigenlijk moet ik de takken van de Vlinderstruik wat korter maken want er zijn er een aantal afgescheurd. Echt kort snoeien kan in het vroege voorjaar (februari-maart). Dan moet ook de Blauwe Regen gesnoeid worden net als de rozen. In februari kan al voorgezaaid worden voor de moestuin (ga ik het wel of niet doen?). Tegen die tijd is er al weer veel meer werk te doen in de tuin.
Al is het nog winter, het is de hoogste tijd om voorbereidingen te treffen en plannen te maken voor de tuin.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten