zondag 22 januari 2017

Stoelenjacht

Time flies.
Ben ik goed en wel begonnen aan een nieuw blogjaar vol goede voornemens, zijn er ineens twee weken voorbij! Ik ben druk met leuke dingen en dan gaat de tijd snel. Aan huishoudelijke klusjes kom ik nauwelijks toe maar ik maak wel tijd om op stoelenjacht te gaan. Kwestie van keuzes maken.

Nu ik de eettafel en zithoek gewisseld heb, wil ik andere stoelen. De tuinstoelen staan aan tafel en die staan prima maar zodra het buitenweer wordt, verhuizen ze weer naar buiten. Mijn bruine buisstoelen vond ik nog steeds leuk maar niet passen bij de rest van het interieur. Ik heb ze op marktplaats gezet en meteen verkocht. Het leverde een budget op voor één nieuwe stoel of twee voordelige stoelen.
Maar wat voor stoelen? Ik kom meteen het bekende probleem tegen waar ik de vorige stoelen-jacht ook op stuitte: de mooie stoel zit niet lekker, de stoel die lekker zit vind ik niet mooi en de stoel die ik mooi vind én lekker zit valt buiten het budget. Ga ik voor drie dezelfde stoelen of voor drie verschillende? Voor welke stijl kies ik? Weet ik wel zeker dat ik die stoel mooi blijf vinden of ben ik ze snel weer beu?





Inmiddels heb ik één stoel gevonden èn heb ik nog budget over! Hij zit goed, was ruim binnen budget, is leuk èn zwart! Dat wil zeggen: de kuip is zwart en de poten zijn van eikenhout. Wie had dat gedacht: ik een zwarte stoel? Maar ik ben er blij mee; hij zorgt voor een stevig accent in mijn interieur. Ik denk nu ook te weten welke stoelen hem gezelschap gaan houden. Aan één zijde is dat voorlopig éen van de tuinstoelen die nu al aan tafel staan. De stoel aan de andere zijde heb ik al op het oog maar wil ik eerst nog even in het echt zien.
Welke zal het worden?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten