dinsdag 13 december 2016

Metamorfose.

Zowel boven als beneden ben ik de boel aan het omgooien. Sinds een paar weken staat mijn bed andersom en lig ik tegenover mijn oude slaapplek. Het bevalt prima. Ik ben van plan een stuk van het hoofdeind af te zagen zodat het verder onder het schuine plafond past. Meer hoeft er niet te gebeuren.

Beneden kriebelt het al een tijdje om iets te veranderen. Nu de kersttijd is aangebroken leek het mij het juiste moment om hier ook de boel om te gooien. De bank in de zithoek heeft plaats gemaakt voor de eettafel en de tafel in de eethoek voor de bank. Bij de eettafel is nu veel meer plaats zodat ik straks de ruimte heb om uitgebreid met familie en vrienden te tafelen. De zithoek is nu kleiner maar knus en een prima plek om lekker lui tv te kijken. De tv staat nu ook beter, is niet meer prominent aanwezig in de woonkamer.

voor
na

voor
na

Het was een hele verhuizing. Ik wilde de grote kast ook iets opschuiven en dat betekende dat hij helemaal leeg moest en ook weer ingeruimd moest worden. Voordeel is wel dat hij meteen opgeruimd is.
De bruine eetkamerstoelen vond ik wat donker bij de tafel en om uit te proberen heb ik de witte metalen tuinstoelen bij de tafel gezet. Dat ziet er veel beter uit. Wat een metamorfose! Een heel nieuw interieur en het heeft niets gekost! Ik heb zelfs meubels over: drie bruine eetkamerstoelen en een grote salontafel.

Deze feestmaand blijft alles in ieder geval zo staan en het zou zo maar een blijvertje kunnen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten