zaterdag 17 december 2016

It's beginning to look al lot like Christmas

Binnen begint het al aardig op kerst te lijken. De kerstboom staat weer prachtig op zijn oude plekje. Of de zithoek en de eethoek nu aan de ene of aan de andere kant van de kamer staan maakt niets uit; de kerstboom staat gewoon weer er tussen in.


De afgelopen jaren heb ik steeds wat nieuwe kerstballen in de sale gekocht maar ik wist niet goed meer wat. Het was dus een hele verrassing toen ik de kerst-opberg-box open deed. Ik heb weer een grote boom gekocht en die kon ik tot mijn plezier helemaal vol hangen met nieuwe aanwinsten, een soort van winkelen uit eigen voorraad. Ik ben dik tevreden: na jaren met een kerstboom vol ijsblauwe ballen heb ik nu een naturel kerstboom met glazen ballen, houten versieringen en wassen sterren en klokjes.


Ik heb ook een hele verzameling engeltjes. Ieder jaar koop ik er wel een. Meestal hang ik ze in een tak die ik goud of zilver spuit. Dit jaar heb ik ze aan mijn kapstok in de woonkamer gehangen waar nu de bank onder staat. Met een koperen draadje met verlichte sterretjes erbij komen ze mooi tot hun recht.


Het wordt nu tijd om mijn eucalyptus-krans in een kerstkrans om te toveren en er een plekje voor te zoeken. En ook de tuin wil ik in kerstsfeer gaan brengen. Er is nog genoeg te doen.


5 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit Janny, ook je interne verhuizing. Dat deden wij ook graag alles een keer omgooien bijvoorkeur 's avonds laat .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er leuk uit Janny, ook je interne verhuizing. Dat deden wij ook graag alles een keer omgooien bijvoorkeur 's avonds laat .

    BeantwoordenVerwijderen