zaterdag 10 september 2016

Eerste hulp bij ongelukken.

Van de week was het dan toch echt raak: een scherp puppy-tandje kwam stevig terecht in mijn arm. Na eerdere oppervlakkige en twijfelachtige wondjes besloot ik ditmaal voor de tetanusinjectie te gaan. Maar eerst het wondje verzorgen.
En waar liggen die spullen?


In het ehbo kastje in het toilet? Geen plaats want dat is gevuld met eerste hulp voor maandelijkse vrouwelijke problemen en extra toiletrollen.
In het kastje in de badkamer? Geen plaats want dat is gevuld met handdoeken en dagelijkse verzorgings- en schoonheidsproducten.
In een laatje in de slaapkamer? We worden warm. Hier liggen pijnstillende middelen en andere medicatie. En in hetzelfde kastje staat een toilettas met wat verbandrolletjes, kniebanden e.d..


In de kelder? Raak! Daar staat een tasje in de vorm van een rode-kruis-beker (ooit ergens bijgekregen?)  met ontsmettingsspray en pleisters.

Enfin. Ik heb mijn wondje verzorgd, een tetanusinjectie én een ehbo-trommel gehaald. Wel een leuke ehbo-trommel natuurlijk, eentje die meteen de badkamer opfrist dankzij het kleurtje én, nu ze toch in de aanbieding zijn, handdoeken mee genomen in hetzelfde kleurtje. Mijn oude donkerblauwe handdoeken zijn al een poosje aan vervanging toe en worden inmiddels ingezet voor het drogen van Mix' vacht na een regenbui en om op te vangen wat zij er tijdens een autoritje uitspuugt (!).
Alle ehbo-spulletjes liggen nu netjes bij elkaar in de trommel in de badkamer en ik heb weer plaats in mijn laatjes en kastje.

 
De rode-kruis-beker blijft in de kelderkast. Handig als je beneden een pleister nodig hebt en handig om snel mee te pakken bij een dagje weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten