zaterdag 19 maart 2016

Een opgeruimd hoofd

Al tijden ergerde ik me aan de rommel in de huiskamer. Niet dat ik maar hele dagen lui op de bank hang in plaats van op te ruimen. Nee, ik kon mijn spullen gewoon nergens kwijt. De ruimte achter de keuken, waar de douche was, werd nl opgeknapt. De spullen die daar thuis gaan horen, stonden bij gebrek aan opslagruimte in de woonkamer.
Bij al die spullen stond ook mijn eettafel die heel hard een metamorfose nodig had.

Gelukkig schiet het met de op-te-knappen-ruimte (= mini-atelier in spé) al lekker op.

En toen kon ik niet meer wachten! Gek werd ik van de chaos! Ik wil een gezellige, opgeruimde kamer! Dus:
Rondslingerende ordners op de plank in het mini-atelier in spé. Net zoals doosjes met krijt en verf nadat ik die in een grote bak heb gedaan. Losse lapjes, strengen wol gaan in een grote mand die ik scoor op Marktplaats. En jawel, nu ga ik die eettafel schuren, verven, schuren, verven! Met resultaat. Wat een metamorfose! Last but not least: schoonmaken. Alles komt van zijn plek. Alles wordt schoon: de ramen, planken, boeken, plinten en vooral ...mijn hoofd! Na drie dagen ben ik klaar. Mijn kamer is opgeruimd, schoon en....kaal. 

Dus heb ik vandaag als beloning een paastak en bloemen gehaald en zit ik nu te genieten van de kippetjes en eitjes op de plaats van de ordners, van de vaas met tulpen op mijn nieuwe eettafel en van mijn opgeruimde hoofd.

Nu heel even niets. Laat het weekend maar komen.


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten