zaterdag 12 maart 2016

De eerste tuinklusjes

Heerlijk! De zon schijnt dus ben ik met de eerste tuinklusjes begonnen. Eerst de groene witte muren maar eens aanpakken. Aan één kant van mijn tuin staat een lelijke betonnen schutting. De delen dicht bij het huis heb ik bewerkt met een blokkwast en verdunde betonmortel. Daarna heb ik heel de muur wit geverfd. Dat was een hele verbetering: lekker licht en het gaf een beetje een zuidelijk sfeertje. Daar was na deze winter niet zo veel meer van te zien. Dicht bij het huis komt maar heel weinig zon en na deze vochtige winter was er een groene laag over de eens zo witte muur gekomen. Met behulp van een paar emmers warm water en schoonmaakazijn en een borstel zijn ze weer stralend wit!
Ik heb maar meteen als beloning een pot witte violen gekocht om de boel gezellig aan te kleden.
Meteen de bankjes van steigerplanken schoongemaakt. Deze heeft oudste dochter in elkaar gezet. Zo moeder zo dochter! De deels geverfde steigerplanken kwamen van een bouwvallige schutting achter in de tuin die we eerder gesloopt hadden. Goed hergebruik dus! De kleuren vonden we wel leuk, hoewel ik nu twijfel om ze donkerblauw te beitsen. Zo twijfel ik ook of ik de tuintafel wel of niet bij de bankjes zal zetten. Ik verander graag. De tuintafel heeft echter een stenen blad dus die verplaats je niet 'even'. Daar heb je minimaal 4 sterke mensen voor nodig! Hij staat nu achterin de tuin en dat is toch steeds een tippel van zo'n 25 meter met de borden, schalen enz. Om uit te proberen staat er nu een geïmproviseerde tafel van een vuilnisbak met een pallet bij de bankjes. Best leuk. Ik denk dat ik wat sterke mensen moet gaan regelen...

                    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten