zaterdag 20 februari 2016

Lekker badderen

Een groot gemis in huis was een badkamer. Ja, er was een douche beneden: een gammele douchekop en een eenvoudig wastafeltje. En een nog groter gemis was, voor mij, dat er boven geen toilet was. De eerste maanden heb ik dit alles kunnen testen. De uitkomst was al snel duidelijk. Voor mijn eigen veiligheid was een toilet boven geen overdreven luxe. Mijn lichaam werkt niet altijd goed mee en 's nachts slaapdronken een steile trap af, door gang, kamer, keuken naar toilet beneden beviel me niet. Bovendien wilde ik ook een eigentijdse, comfortabele doucheruimte. Conclusie: de kleinste slaapkamer boven zou een badkamer met toilet worden. Dus werd er naast de c.v. ook water naar boven gebracht en werd er een afvoer aangelegd. Deze afvoer moest door de woonkamer naar beneden maar door hem goed te isoleren, heb ik totaal geen last van onprettige geluiden.
Doordat er een knik in mijn dak zit hebben de kamers boven gezellige, maar ook onhandige hoekjes. Zo ook de toekomstige badkamer. Na wat gepuzzel had ik een tekening gemaakt en de vakman heeft dat ontwerp mooi in orde gemaakt voor mij. De heerlijk ruime douche zit in de onhandige hoek met directe ventilatie (= dakraampje) naar buiten. Er is een ruime wastafel en een hangend toilet. Ik geniet nu dagelijks van mijn eigentijdse, comfortabele badkamer.













3 opmerkingen: