vrijdag 5 maart 2021

De tuin wordt wakker!

De vorige post was over een witte tuin, een week later was het volop voorjaar met temperaturen van 15 graden. Inmiddels zijn de temperaturen weer lager maar het zonnetje schijnt en dan is het in mijn tuin al snel lekker, goed genoeg voor koffie in de tuin tussen de tuinklussen door want, inderdaad, er wordt hier al flink gewerkt in de tuin.
Om te beginnen heb ik nieuwe kantopsluiting gekocht: zwarte stalen randen die je aan elkaar bevestigt en mooi meebuigen met de rondingen van de borders. Het was hard nodig want de houten rolborder die ik ooit langs de borders heb aangebracht, is zo goed als vergaan en de grond uit de borders vermengt zich inmiddels met de halfverharding van het terras en pad. De planten willen op deze manier ook best een kijkje nemen op het terras en dat moet ik hoognodig een halt toeroepen.
De stalen randen zitten er in en wat een verschil! Naast de functionaliteit, zo fijn dat de grond nu ín de borders blijft, ziet het er ook nog eens fantastisch uit! De zwarte lijnen accentueren de golvende lijnen en tegelijkertijd maakt het de tuin wat strakker, een goede tegenhanger bij mijn natuurlijke bloementuin. Ik heb meteen het pad enigszins aangepast en daarna in de tuin hier en daar al wat gesnoeid zoals de dode takken bij vaste planten en de Blauwe Regen. Dee moestuin met het schapenhek is verdwenen waardoor de bloementuin een stuk groter is geworden. Ik ben volop bezig met een beplantingsplan waarin ook plaats is voor wat groente en fruit maar ik ga me focussen op de siertuin. De moestuin kostte me veel tijd en energie en de slakkenplaag trok me over de streep. Ik merk dat mijn lijf af en toe meer rust nodig heeft en aan de siertuin heb ik mijn handen al vol. De tuin geeft me nog altijd zoveel plezier en voldoening, ook nu ik terug naar de keuken loop vanaf de schuur kom ik in de nog kale tuin de eerste bloeiers al tegen. De tuin wordt wakker! Heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten