vrijdag 3 juli 2020

(Verf)klus is klaar.

Hoera! Mijn verfklus is klaar. Alle muren in de kamer zijn weer fris wit geverfd. Het was hard nodig maar nu ziet alles er weer strak uit! Ik heb dit keer niet RAL9010 gebruikt, ook geen groot merk maar heb gekozen voor witte verf van de Action. Die gebruik ik ook buiten en hij bevalt goed. Omdat bij mij niet veel licht binnenvalt, leek 9010 een beetje smoezelig. De witte verf die ik nu gebruikt heb, is niet helemaal spierwit maar is wel frisser van kleur dan 9010. Je kunt het nu goed zien aan het plafond dat nog niet geverfd is. Het lijkt wel of het licht van buiten veel meer weerkaatst en het nu binnen lichter is. Ongelofelijk hoeveel tinten wit er bestaan!


Toen ik net begonnen was, vertelde ik al dat ik zo’n klus in etappes doe. Ik heb er nu een kleine maand over gedaan en bij de langste muur (ongeveer 7 meter bij 2,75 hoog) heeft jongste dochter een handje geholpen. Dat wil zeggen dat zij die muur heeft geverfd. Ik heb “geopperd” zoals mijn moeder het zou noemen: afplakken, verf bijvullen, trap verzetten, etc. Vroeger had ik een enorme hekel aan die bijrol, ik had liever de hoofdrol. Bij klussen dan. Je moet mij niet op het toneel zetten! 




Inmiddels staat en hangt alles weer op zijn plek en geniet ik van mijn muren zonder vlekken, strepen en krassen. Soms gaat mijn blik even omhoog om het verschil te zien tussen plafond en muur maar niet te lang want dat plafond moet echt nog even wachten...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten