vrijdag 26 juli 2019

Restjes stof worden kussens.

Tijdens het bekleden van het stoeltje van opa en oma, stonden mijn lock- en naaimachine op tafel met daarbij de stof, garens, scharen, spelden en meer. Na het bekleden veranderde daar niet veel in want ik had nog stof over en nu de machines beneden op tafel stonden kon ik maar beter doorpakken. Van de stof die over was, kon ik mooi wat kussens maken voor in de rotan stoel en de tuinstoelen. Die hebben namelijk geen kussens en het komt nogal eens voor dat iemand graag een kussentje in zijn stoel heeft. Tussendoor kwam oudste dochter ook nog langs met een groot stuk schuimrubber en stof voor pallet-kussens op haar pallet-bank.


Boven lag nog een topmatras dat niet meer gebruikt werd en het schuimrubber dat daarin zat, had precies de goede dikte voor zitkussentjes. Het topmatras lag enorm in de weg en dit was een mooie bestemming. Naast een (zo goed als nieuw-) stoeltje heb ik nu ook een zitkussentje in de rotan stoel en hebben de tuinstoelen eindelijk kussentjes.



Al eerder had ik voor de bankjes in de tuin kussens gemaakt. Die bevallen nog steeds heel goed. 




Alleen de houten bear-chairs waren nog zonder kussens... De stof was op maar schuimubber was nog over... Boven lag nog een mooie lap stof waar ik nog geen goede bestemming voor had, daar zou ik mooie kussens van kunnen maken! De naaimachine stond nu toch nog op tafel. Inmiddels had ik de slag goed te pakken en waren de kussens zo klaar. 


Ik had echter nog steeds restjes, dit keer van de mooi lap stof. Daar heb ik even snel kussentjes voor de stoelen op het balkon van mijn moeder voor gemaakt. 


Net voordat de temperaturen fors gingen stijgen, waren mijn kussentjes klaar😅!

Ik heb nu wel drie verschillende stoffen voor de kussens in mijn tuin maar gelukkig is mijn tuin lekker diep en doordat er genoeg groen tussen de verschillende zitjes is, stoort het mij niet. 
Mijn voorraad ritsen is geslonken want in alle kussenhoesjes zitten ritsen die ik nog had. In elk hoesje zit een andere rits maar dat vind ik juist leuk! De restjes stof en schuimrubber zijn opgeruimd en ik zit weer een stukje comfortabeler.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten