vrijdag 5 juli 2019

Bloemen uit de tuin.

Eindelijk staat in huis weer een prachtig boeket met bloemen uit de tuin. Nu de pioenen-tijd weer voorbij is, en de tuin vol bloemen staat waaruit ik kan kiezen, is het tijd voor een boeket uit eigen tuin. De afgelopen weken was het zo warm dat ik ze niet goed durfde te plukken omdat ik dacht dat ze snel zouden verwelken in een vaas binnen. Nu is de temperatuur minder hoog en heb ik een bos bloemen bij elkaar geplukt. Ze staan prachtig!


Naast een grote vaas heb ik ook een klein vaasje gevuld. Keus genoeg in de tuin. Het vaasje kocht ik in de kringloopwinkel maar daarover een andere keer.





De regenbuien van een paar weken terug hebben de tuin goed gedaan maar nu kun je zien dat ie weer dorstig wordt. Hier en daar hebben planten het zichtbaar moeilijk en ook het gras begint te verkleuren. Tijd om de natuur een handje te helpen.


De bloemen die ik voor het boeket gebruikt heb, zijn de Zonnehoed (Echinacea), Trommelstokjes (familie van de uienbollen), Phlox, lavendel, Papaverbollen, Sanguisorba. Ondanks de droogte doen ze het goed.

Zonnehoed
Phlox en Trommelstokjes
Lavendel
Papaverbollen
Ze zijn prachtig in de tuin maar ook in de vaas! En het mooie is: als je bloemen plukt, gaat de plant meteen aan de slag om nog meer bloemen te produceren (geldt niet voor de Trommelstokjes, dat zijn bollen)!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten