vrijdag 21 juni 2019

Nieuwe plek voor de computerhoek

Mijn computer wil ik in de buurt hebben maar ik wil hem ook niet altijd zien.


Voor de keukenverbouwing schoof ik regelmatig achter mijn computer aan mijn schrijftafeltje in het ateliertje achter de keuken. Het was fijn dat de computer altijd in de buurt stond en ik gemakkelijk even kon gaan zitten en weer weglopen. Het beviel me goed.


Na de keukenverbouwing is het ateliertje veranderd in een bijkeuken met slaapplek voor Mix. Ook dat bevalt goed. Er is echter geen plek meer voor een schrijftafeltje met computer. De computer stond de eerste weken na de keukenverbouwing gewoon op de eettafel maar dat was slechts een tijdelijke oplossing. Daarna heb ik hem een poosje op een tafeltje rechts van het raam gezet, verstopt achter de Monstera/gatenplant. Het beviel niet, het was te vol, te krap en ik zat er niet lekker.
Zou de computer dan toch naar boven moeten? Dat is eigenlijk ook geen optie want ik moet dan steeds naar boven voor elk kleinigheidje (wel goed voor de beweging). Daarom heb ik de linkerkant van het raam nog maar eens geprobeerd. Daar stonden wat kleine kastjes opgestapeld (mini-kastjeskast) maar die konden verplaatst worden.

 
Het blijkt beter te werken dan de rechterkant van het raam. Het is minder krap, ik kan er tot mijn verbazing zelfs langs lopen en het is ook lichter, de lichtinval is anders. Ik zit hier wel lekker. Ik heb hem nog wel een beetje verstopt want ik wil de computer niet altijd in het zicht hebben. Dat verstoppen is prima gelukt met een groene plant, het ziet er gewoon uit als een gezellig hoekje.  Kortom: de computer en schrijftafeltje hebben een nieuwe plek gevonden en hoeven niet naar boven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten