zondag 24 maart 2019

Lente in de tuin.


Na alle werkzaamheden binnenshuis is het heerlijk even buiten te zijn. De lente is begonnen en het lentezonnetje schijnt, de eerste bollen bloeien en de knoppen van de Blauwe regen en Sering zwellen op. De Rode Ribes staat volop in bloei en de Magnolia begint ook aan haar bloei. Vandaag heb ik eindelijk weer de was buiten kunnen drogen en heb ik buiten geluncht.


Vanuit mijn luie (tuin)stoel zie ik dat er een hoop moet gebeuren in de tuin: snoeiwerk, onkruid verwijderen, zaaien in de moestuin. Het is er nog allemaal niet van gekomen en ook nu wil ik er nog niet aan beginnen al kriebelt het enorm. De klussen binnenshuis hebben voorrang. Eerst wil ik de keuken en bijkeuken afmaken zodat alle ruimtes weer hun functie terughebben, het gereedschap kan worden opgeruimd en Mix weer op haar plekje in de bijkeuken kan slapen. Dat klinkt als veel werk maar ik ben al een eind op weg, lang zal het niet meer duren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten