vrijdag 29 maart 2019

DIY: Kookboek-plankjes.

Nadat de mannen van mijn nieuwe keuken na het plaatsen waren vertrokken, lieten ze het verpakkingsmateriaal van de keuken achter. Dit bestond vooral uit kartonnen dozen, plastic en piepschuim, netjes gesorteerd bij elkaar, klaar om naar de milieustraat te brengen. Er lagen ook houten u-profielen bij waarin mijn werkblad van composiet verpakt was zodat de kans op breken zo klein mogelijk was. Deze u-profielen zaten om de rand van het werkblad heen.
Toen ik ze zag liggen, dacht ik meteen: "laat ik die nog maar niet weggooien, daar kan ik vast nog iets mee".


Beetje bij beetje ben ik de keuken aan het inruimen. Wat komt in de lades in de keuken, wat gaat naar de bijkeuken. Het meeste kan gewoon terug in de keukenkastjes maar mijn kookboeken en voorraadpotten stonden op planken die er niet meer zijn. De kookboeken stonden in een open kast naast de ketel die er nu niet meer is, De glazen voorraadpotten stonden op plankjes achter de keukendeur en daar is, door een voorzet-wandje, nu geen ruimt meer voor. Er is achter de deur, wanneer deze helemaal open staat (en dat is vaak) slechts een ruimte van 7 cm maar dat is precies genoeg voor de houten u-profielen. In de holle ruimte van de U past mooi een kookboek.


Ik heb het wandje opgemeten en de U-profielen gezaagd op de gewenste lengte.


Daarna heb ik ze geschuurd, gegrond, geschuurd en gelakt.


Daarna konden ze op de muur bevestigd worden. Ik heb ze bevestigd met een lange schroef door de achterste opstaande rand. Wel waterpas natuurlijk!



Handig dat een aantal van mijn kookboeken nu zo 'voor de pak' staan en het ziet er ook gezellig uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten