zaterdag 19 november 2016

Mosterdgeel.

Ik voel het aankomen, het kriebelt, ik wil weer iets veranderen in huis. Nu heb ik met mezelf afgesproken de eerste vijf jaren niets groots te veranderen en de gordijnen te laten hangen. Toch ben ik al van plan volgende zomer de velours turquoise gordijnen eens weg te halen. En behalve dat ik er over denk mijn favoriete kleur (donker)blauw weer ergens terug te laten komen, merk ik ineens dat ik ben gevallen voor de kleur mosterdgeel.

Toen ik hier ging wonen kwam ik in een brocante zaak een geweldige kapstok tegen. Hij was mosterdgeel en niet, zoals gewenst, wit of grijs maar ik kon hem altijd zelf verven. Ik heb hem gekocht en meegenomen. Toen ik hem in mijn gang zag, bleek de kleur eigenlijk prima. Het mosterdgeel was de originele kleur en hoorde gewoon bij de kapstok én paste geweldig goed in mijn gang. Hij is opgehangen en was mijn eerste en voorlopig enige mosterdgele item in huis.


Maar nu kwam ik van de week zo maar met mosterdgele kaarsen thuis, zag ik bij Ikea mooie mosterdgele kussens en bij Loods5 een mooie combinatie van donkerblauw met mosterdgeel.
Het veranderen van een kleurtje hoeft niet al te ingrijpend te zijn. De gele kaarsen zijn hardstikke mooi. Ze passen mooi tussen de herfstkleuren. Of mosterdgeel bij mij in huis een blijvertje is, weet ik nog niet maar voor nu is het even leuk!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten