zaterdag 25 juni 2016

Strak vloertje!

De temperaturen van vorige zomer bleven niet erg lang héél hoog en het bleef ook niet lang droog! Qua temperatuur werd het goed weer om een vloertje te egaliseren. Het was echter een klus die ik niet alleen kon en mijn klusmaatje had even geen tijd. En dus was het wachten. Drie maanden buiten koken op vakantie in een zonnig land is goed te doen maar hier was het nat. En zo stond ik regelmatig in de regen met paraplu in de hand te koken op mijn brandertje. Daarbij maakte ik me ook zorgen of het met mijn vloertje nog wel goed zou komen. Het was geen relaxte zomer.

En toen kreeg klusmaatje/broerlief vakantie en maakte hij weer tijd voor mij en mijn vloertje. Er werden maatregelen getroffen om overal op voorbereid te zijn. Dit keer moest het goed komen. Het weer was droog, de temperaturen ideaal (rond 20 C) en alle mogelijke materialen en gereedschappen aanwezig.
Nu we op het ergste voorbereid waren en de omstandigheden gunstig, bleek de klus goed te doen. Het was flink doorwerken: egalisatiemortel in speciekuip aanmaken met water, uitgieten en verdelen en ondertussen weer snel nieuw egalisatiemortel aanmaken. Met de ervaring van de vorige keer nog vers in het geheugen hadden we in het begin nog enorme haast ("snel, snel, voor het droog wordt") maar al gauw bleek dat we deze keer alles onder controle hadden. Het was de vorige keer gewoon veel te warm geweest. Aan het eind van de dag was ik moe maar voldaan én in het bezit van een strak vloertje!

Nadat de vloer nog een paar weken goed gedroogd had, hebben we er een flexxfloors-granietvloertje (zelfklevende tegels) op gelegd. Dat ging zonder problemen op zo'n glad vloertje in een lege ruimte! Alles kon eindelijk weer terug op zijn plaats: de schildersezel, de tafeltjes, de wasmachine, het fornuis, de koelkast. Eindelijk weer mijn keuken en woonkamer terug.
En, opgeruimd staat netjes, ook de speciekuip heeft zijn plekje in de tuin als vijvertje weer teruggevonden!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten