zaterdag 11 juni 2016

Feestelijke paella

En voor je het weet, is het weer weekend! Binnen één week jongste dochter 21 jaar (feestje), haar Pabo diploma gehaald (feestje) én drie dagen samen naar Valencia! Wat een week! Huis en tuin staan hier vol bloemen. De tuin ontploft bijna, die moet nu goed in toom worden gehouden. Nu het wat regent vallen sommige bloemen plat dus ben ik druk met opbinden, uitgebloeide bloemen afknippen en oogsten. De eerste sla kan geplukt worden, de aardbeien zijn rood en de courgette heeft al bloemen. Ook de bietjes zijn bijna groot genoeg om te oogsten.

Valenciaanse paella


In Valencia hebben we natuurlijk paella gegeten, de paella komt daar immers vandaan. De Valenciaanse paella is met verse groente, kip en konijn. Ikzelf maak hem graag met verse groente, kip, chorizo, garnalen en mosselen. In de eerste zomer dat ik hier woonde, heb ik mijn klus-vrienden en -familie bedankt met een etentje. Op het menu stond....paella. Toen heb ik het, bij gebrek aan een grote paella-pan, klaar gemaakt in twee (!) grote wokken. Ik had graag een grote paella-pan uit Valencia mee naar huis genomen maar jammer genoeg waren onze reiskoffertjes niet groot genoeg. Die pan blijft dus nog even op mijn verlanglijstje staan.



 

Paella in Jans' Huis en Tuin











2 opmerkingen: