vrijdag 23 juni 2023

Een vitrinekast

Zoals misschien wel bekend, woon ik niet in een heel groot huis met veel opbergmogelijkheden. Ik heb geen zolder, wel een kelder. In de kelder staan mijn voedselvoorraad, schoonmaakmiddelen, vazen op planken, een stofzuiger op het trapje van drie treden en als je op je knieƫn verder kruipt, vind je de kerstspullen, verkleedspullen en speelgoed van de kinderen dat ik heb bewaard. Wanneer ik de verkleed- of kerstspullen nodig heb, stuur ik meestal jongste dochter (de kleinste in de familie) de kelder in. De planken staan vol, heel vol. Soms kukelt er iets vanaf, een pak suiker bijvoorbeeld, of een vaas... Dat laatste is minder fijn omdat je de scherven op moet ruimen maar ook omdat ik een mooie vaas moet missen. De regel in huis is dus inmiddels: wanneer er iets in komt, moet iets anders eruit. Dat lukt tegenwoordig beter dan voorheen, ik ben tevreden met wat ik heb en impuls-aankopen komen steeds minder voor. Toch blijft het woekeren met de ruimte, de kunst is om alles steeds op te ruimen.

Toch zwerven er in huis altijd wel spullen rond omdat die nergens een goede plek hebben.Dat zijn vaak vazen, boeken, schaaltjes, tijdschriften, fotoboeken. Spullen die ik niet ver weg wil hebben omdat ik er regelmatig naar kijk of ze gebruik. Ik wissel ook graag met spulletjes in huis: in de winter staan, liggen en hangen er andere spullen dan in de lente, zomer en najaar. Dan wordt er geschoven en maak ik nieuwe groepjes, stapeltjes en ja, waar laat ik dan die andere vaas, kandelaar...

Daar heb ik iets op gevonden: een vitrinekast.

Op het enige plekje in huis waar ik nog een kast kwijt kon, staat nu een nieuwe zwarte metalen vitrinekast. Online gekocht. Dat doe ik meestal niet want ik wil altijd alles in het echt zien, ruiken, voelen maar ik kon in geen een winkel de goede kast vinden en deze stond online bij VTWonen/ Fonq. Ik wist dat het zou passen want voorheen stond hier mijn zwarte trolley die dezelfde diepte had. Bovendien kon ik met zo'n handige tool kijken hoe de kast in mijn woonkamer zou staan. Je kunt dan een foto van je interieur maken en de kast er virtueel in zetten.

Inmiddels staat de kast op zijn nieuwe plek. Bijkomend voordeel: de vintage foto van mijn vader en moeder had nog geen goed plekje en die hangt er prachtig boven.


Ik heb alle rondzwervende spullen meteen een plek gegeven in de kast en hij staat helemaal vol. Het ziet er mooi uit en ik heb geen rondzwervende spullen meer.


Wel een rondzwervende trolley maar dat mag. Hij heeft zijn wieltjes niet voor niets!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten