zaterdag 20 november 2021

Vloerstress.

Na het plaatsen van de nieuwe kozijnen en openslaande deuren kwam jongste dochter het plafond verven en grote broer kwam de vloer stabiliseren zodat alles op tijd klaar was voor.... De nieuwe vloer! Alle voorbereidingen gingen voorspoedig en met hulp was ook de kamer helemaal leeg op de dag dat ze zouden komen op de eettafel en wat kleine spullen na. Ze zouden begin van de middag komen maar toen ik nog op bed lag, kwam een telefoontje dat ze al onderweg waren want er ging een klus niet door. In een record tempo heb ik me aangekleed en de laatste kleine spullen naar buiten gebracht want ze zouden er binnen een half uur zijn. Ik was al zo gelukkig dat er nog niets mis was gegaan en dat ze nu een halve dag eerder kwamen was alleen maar fijn. Hoe eerder hoe liever. Echter: te vroeg gejuicht!
De mannen begonnen met het leggen van de ondervloer, zorgden ervoor dat die overal strak en netjes lag. Hier ging heel wat tijd in zitten en ik was blij dat ze zo vroeg begonnen waren. Eindelijk kwam het moment dat de rol van de topvloer binnenkwam en toen werd het verdacht rustig. Ik werd erbij geroepen, er was een probleem. "Mevrouw, we gaan de vloer niet leggen. Hij is beschadigd en die beschadigingen kunnen we er niet uit krijgen. We laten het op het bedrijf zien en u wordt morgen gebeld hoe dit opgelost wordt. Dit komt bijna nooit voor en we vinden het echt heel erg voor u." En daar gingen ze, mij achterlatend in een leeg huis met kale ondervloer en een tuin vol meubels. Gelukkig kon ik terecht bij oudste dochter want ik zat er even doorheen. Dit had ik niet aan zien komen. De volgende dag werd ik gebeld. Ze kwamen een nieuwe rol leggen op 19 of 26 november, ik mocht kiezen. Wat denk je: 19 november natuurlijk, liever nog veel eerder maar dat ging helaas niet lukken.
Ik heb de eettafel en koelkast binnen gezet. Mijn nieuwe bank werd bezorgd en op de ondervloer gezet, ik wilde niet langer wachten op mijn bank. En eindelijk was het de 19e. Jammer genoeg zag ik in de planning dat ik pas 's middags om 13:00 aan de beurt was maar ik probeerde er vertrouwen in te hebben dat het deze keer goed zou komen. Helaas was er 13:30 nog niemand en al snel ging de telefoon: de klussen duurden langer, het werd later. Op mijn vraag of dit allemaal vandaag goed zou komen, antwoordden ze dat zij niet naar huis gingen voor mijn vloer lag. 16:30 Uur reden ze voor en mijn opluchting was groot toen de rol uitgerold werd en er geen beschadigingen te zien waren. Inmiddels was het wel donker en mijn paar lampjes waren niet echt goed werklicht maar het zag er goed uit. 19:15 Uur vertrokken ze, Eindelijk mijn vloer lag erin en zag er prachtig uit. Ook bij daglicht de volgende dag was de vloer zoals ik hoopte dat hij zou zijn. Mijn bank, die de vorige avond nog met hulptroepen binnen was gezet, staat er prachtig op.
Nu kan het terugplaatsen van de plinten beginnen, het ophangen van de gordijnen, alle meubels terugplaatsen, kortom: het leukste werk. En daar ga ik even de tijd voor nemen want ik moet ondertussen ook nog even bijkomen van alle "vloerstress".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten