vrijdag 5 november 2021

Er wordt weer gewerkt in huis...

Er wordt weer gewerkt in huis maar deze keer niet door mij. Afgelopen week hebben de mannen van De Jong Kozijnen bij mij de ramen met enkel glas vervangen door openslaande ramen met dubbel glas én twee openslaande deuren. Wat een verandering! Dat was ook de reden dat ik mijn oude bank al vast op had laten halen door de nieuwe eigenaars. Zo was er lekker veel werkruimte. Terwijl ik het schrijf kijk ik vanaf de computer nu zo mijn tuin in waar eerst een raam zat en je de kruidentuin niet kon zien. Terwijl het hier nog een bende is geniet ik toch al vast van het nieuwe uitzicht.
De grootste verandering is duidelijk het raam in de woonkamer dat nu vervangen is door twee openslaande deuren. Het brengt ruimte en licht in de kamer. Dat is niet het geval in de keuken. Doordat het raam daar nu vervangen is door een kozijn met twee openslaande delen is het daar toch wel donkerder geworden. Maar ondanks dat ben ik er blij mee, de twee openslaande ramen maken de ruimte gezelliger en het zal ook comfort brengen want in dat oude raam zat nog enkel glas. Ook buiten oogt het mooi. De donkergrijze kozijnen matchen prachtig met mijn keukendeur die ik al eens antraciet-grijs geverfd had. Het hele huis knapt ervan op.
Ook boven hebben ze mijn twee raampjes met enkel glas vervangen. Gewoon wit zoals het was want daar had ik anders ook weer toestemming voor moeten vragen omdat ik in een gemeentelijk monument woon. Bovendien is mijn voorraam beneden (al met dubbel glas) gewoon wit en dat laat ik ook zo. Na drie dagen vroeg opstaan en klusmannen, herrie en stof om me heen ben ik ook blij dat het erop zit. Geen tijd om bij te komen echter want in het weekend wordt de vloer hier en daar hersteld, worden muren en plafond bijgewerkt en geverfd en wordt de kamer leeg gehaald. Hierbij mag ik wel zelf (met hulp) aan de slag. En daarna...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten