zondag 2 mei 2021

Klusje tussendoor.

Hebben jullie de belastingaangifte al ingevuld? Op een of andere manier kan ik dat nooit meteen aanpakken. Ik heb last van uitstelgedrag terwijl ik daar niets mee oplos, Ik zal toch moeten betalen. Het is me wel gelukt om niet tot de laatste dag te wachten, hij is ruim binnen de tijd opgestuurd.
Mijn ordners met alle financiële rompslomp staan, of beter gezegd: stonden, op een plank boven het raam in de bij-keuken. Een prima plek want het valt niet erg op en er konden lekker veel ordners op. Met de tijd kwam er steeds meer op te staan. Toen ik voor mijn belastingaangifte een ordner eraf wilde pakken, kwam ineens de plank inclusief plankendragers, pluggen en schroeven met alle ordners naar beneden. Even behoorlijk schrikken maar wonder boven wonder bleef ik ongedeerd en heeft ook het raam en alles in de vensterbank het overleefd. De plank was duidelijk overbelast. Het is een teken dat ik mijn knipsels, tuin- en kookboeken, gebruiksaanwijzingen en administratieve papieren nodig moet uitzoeken en halveren.
Ik heb gekeken of de plank even snel terug geplaatst kon worden maar dat lukte niet. Inmiddels zitten alle administratieve ordners voorlopig in een krat terwijl ik ga verzinnen waar en hoe ik die op moet bergen. Ik ben begonnen met uitzoeken van de tuinboeken en -knipsels die ik in een tweede krat had opgeborgen en ben streng geweest. Eén stapeltje met favoriete tuinboeken is overgebleven en hangen nu aan mijn boekenmuur.
Ze hebben deze plek overgenomen van de kookboeken. Ook die zijn aan een strenge selectie onderworpen en alleen mijn favorieten mochten blijven. Ze hebben een nieuw plekje gekregen in de nis tussen muur en koelkast op dezelfde manier als mijn boekenmuur: onzichtbaar. Het was wel lastig manouvreren tussen de koelkast en muur, de koelkast moest even van haar plek maar de klus was daarna zo geklaard: een paar gaatjes boren, schroeven erin en klaar!
Nog regelmatig verwonderen mensen zich over de boekenmuur, hoe blijven die boeken tegen de muur hangen? Nou vooruit, aan jullie zal ik het verklappen. Niet verder vertellen hoor!
Eén krat is leeg en weggewerkt. Nu het andere nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten