zondag 21 april 2019

Plinten tegen de muur, dat verdient een bloemetje!

Hoera! Er is weer een klus aangepakt. Gelukkig had ik hulp, of beter gezegd: ik was de hulp, want hoewel het steeds wat beter gaat, loop ik nog steeds als een houten Klaas. Hoe dan ook, er zitten weer plinten tegen de muur.


Wat knapt een ruimte ervan op wanneer er plinten tegen de muur zitten. Op een of andere manier duurde het op vorige woonplekken heel lang voordat aan het eind van een periode klussen het kon worden opgebracht om als 'finishing touch' de plinten te bevestigen. Alsof voor dat laatste klusje geen energie meer was en het zag er toch al zoveel beter uit na alle verbeteringen. Jammer want na het uiteindelijk bevestigen van de plinten ( net voordat het huis in de verkoop ging...) zag je wat het deed, het maakte alles echt af!

In dit huis was ik al begonnen met het plaatsen van eenvoudige plinten maar inmiddels waren de plannen voor een nieuwe keuken er en werd het duidelijk dat er nieuwe elektriciteitskabels getrokken moesten worden. De eenvoudigste manier om die van meterkast naar keuken te brengen was via de kamer en omdat (bijna) niemand drie grijze kabels over de muur wil laten lopen van de ene kant van de kamer naar de andere, besloot ik ze te verstoppen achter nieuwe renovatieplinten. Het plaatsen van de eenvoudige plinten werd gestaakt.



Nu de nieuwe keuken was geplaatst lagen de grijze kabels nog op de grond te wachten op plinten. Hoe goed je ook opruimt, het blijft een bende met die grijze kabels. Nu de nieuwe plinten zijn geplaatst ziet alles er prachtig afgewerkt en opgeruimd uit.



In een opgeruimd huis horen verse bloemen dus heb ik om het te vieren, en met het oog op Pasen, prachtige tulpen gekocht. En zeg nu eerlijk: plinten tegen de muur, dat verdient een bloemetje!



Fijne Paasdagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten